Огляд типових помилок, які псують вашу ідеальну презентацію.
Погодьтеся, що використання презентацій – це не просто слідування моді чи вияв розуміння реалій сьогодення. Насамперед – це чудовий спосіб пояснити нову тему, зацікавити учнів та звернути їхню увагу на головні аспекти проблеми. Презентації допомагають візуалізувати шкільний матеріал, додати навчанню інтерактивності.
Не треба забувати і про негативні наслідки невдалої презентації. Вона може не просто не зацікавити дітей, а і навіть збити з пантелику чи викликати у них роздратування. І замість бажання дізнатися більше про питання, які вивчаються, в учнів виникає антипатія до теми чи навчальної дисципліни взагалі.
Ми визначили типові помилки, яких можна припуститися, створюючи презентацію. Від них ніхто не застрахований. Але, як кажуть, ознайомлений – отже, озброєний. До вашої уваги 8 хибних суджень, які заважають зробити гарну презентацію.
На слайді має бути максимум інформації
Психологи підрахували, що середня тривалість концентрації уваги людини становить 8 секунд. Саме стільки часу є в учня, щоб зацікавитись інформацією зі слайду вашої презентації. Або ж проігнорувати її як заскладну чи нецікаву. Тому не варто переповнювати слайди змістом (текстом, графіками чи таблицями). Краще виокремити з усього масиву даних декілька найбільш яскравих маркерів і акцентувати на них увагу. Ідеальний варіант – коли один слайд розкриває одну ідею.
Варто пам’ятати, що презентація не повинна надавати учням максимум інформації, наголошуючи на кожному з найважливіших елементів. Вона має сконцентрувати увагу дітей на проблематиці, на головних аспектах питання, яке вивчається. Тому слідкуйте, щоб ваша презентація була змістовною і не повторювала загальновідомих речей. І найголовніше – інформація на слайді не має дублювати текст розповіді вчителя!
Варто пам’ятати, що презентація не повинна надавати учням максимум інформації, наголошуючи на кожному з найважливіших елементів. Вона має сконцентрувати увагу дітей на проблематиці, на головних аспектах питання, яке вивчається. Тому слідкуйте, щоб ваша презентація була змістовною і не повторювала загальновідомих речей. І найголовніше – інформація на слайді не має дублювати текст розповіді вчителя!
Яскравий шаблон неодмінно зацікавить учнів
Сприйняття, аналіз та засвоєння інформації – це завдання, які наш мозок виконує, докладаючи певних зусиль. А насиченість слайду різними кольорами, тінями та градієнтами значно ускладнює його сприйняття. І до того ж створює додаткове навантаження на очі дітей.
Незвичайні шрифти приємно здивують дітей
Текст на слайдах має добре читатися і бути зрозумілим для кожної дитини. Незалежно від того, як далеко вона сидить від дошки.
Найкраще для цього підійде великий і простий для сприйняття шрифт. При цьому текст має виділятися контрастно. Наприклад, чорний текст на білому фоні – це класика, ефективність якої випробувана часом. Звичайно ж, шрифти краще обирати не банальні та невиразні. Але головна вимога до них – слова мають легко читатися. Крім того, діти мають зосереджувати увагу не на формі літер, а на суті написаного.
Не можна залишати жодного вільного сантиметру на слайді
Одна із найбільших помилок під час створення презентації – намагання заповнити весь слайд текстом чи іншими об’єктами. Але ж саме вільний простір допомагає читачу «перевести подих», сприймаючи інформацію.
Крім того, варто пам’ятати, що на слайді має бути чітка структура. Тобто, головна думка має розташовуватися у заголовку, її уточнення – у підзаголовку, а деталі та подробиці – в основному тексті.
Багато яскравих кольорів стимулюють увагу дітей
Не потрібно намагатися сконцентрувати увагу учнів на кожному важливому аспекті теми, використовуючи різноманітні яскраві кольори. Адже замість зацікавлення та захоплення діти чекатимуть, щоб швидше перемкнули слайд і їхні очі відпочили.
Професіонали радять використовувати у презентації загалом не більше 3–4 основних кольорів. Крім того, кольори не мають бути занадто яскравими чи агресивними.
Зображення стане кращим, якщо розтягнути його
Не варто забувати, що презентація – це насамперед засіб візуальної передачі інформації. Саме від якості фото та зображень залежить концентрація уваги дитини та якість сприйняття нових знань. Тож закономірно, що неякісні та деформовані ілюстрації можуть викликати сміх і здивування.
Не варто деформувати зображення, поєднувати на одному слайді фото і текстовий блок.
Зображення завжди вдало ілюструє текст
Ілюстрації і фото на слайдах активізують увагу та фантазію дитини. Якісне зображення мотивує клас до дискусії та глибоких роздумів. Але так само зображення низької якості чи поганий приклад можуть нівелювати важливість інформації і зосередити увагу дітей саме на тому, наскільки невдало обрано картинку.
Усе – головне, але треба додатково виділити найголовніше
Звісно, треба допомагати учням і наголошувати на головному. Але треба пам’ятати, що типовою помилкою є одночасне використання одразу декількох видів виділення тексту (напівжирним, курсивом чи підкресленням). Через це у дітей може виникнути проблема: як зрозуміти, що є головним, а що – другорядним?
Так, напівжирний шрифт можна використовувати у заголовках чи ключових словах абзацу (2–3 максимум), адже саме на них ми насамперед звертаємо увагу. Курсивом варто позначати приклади, цитати чи другорядні ідеї. Підкресленням – фрагменти, на які треба звернути увагу, чи гіперпосилання.
Деякі з наведених зауважень не є критичними. Розуміючи, яку роль презентація відіграє у навчальному процесі, ми легко можемо усунути будь-які недоліки. Адже головне – щоб вона була дієвим інструментом засвоєння знань, а не банальною даниною моді.
Немає коментарів:
Дописати коментар